keskiviikkona, toukokuuta 24, 2006

Lahjottu ja shopattu

Meillä oli niitä vieraita koto-Suomesta ja katsokaa, mitä ihania ihanuuksia sain tuliaisiksi Korialta!!! Vasemmalla olevat ovat Isoveljeä ja molempia on noin 600g. Sinisestä voisin tehdä pojalle jotain ja vanhasta roosasta tulee tietenkin mulle jotain talvista. Jusseja oli kaikkia värejä 5 kerää ja punainen menee varmaan aiemmin saatujen luonnonvalkoisten kaveriksi ja ehkäpä jopa joksikin kirjoneuleeksi minulle. Vaaleampi vihreä on juuri minun toisen ulkotakkini väri, joten siitä tulee minulle talvisetti, ehkä pipo BB-mallilla ja Wawy-kaulaliina. Aivan ihania lankoja, tuollaisten kanssa saa tulla vaikka joka viikko kyläilemään :-).



Tässä vähän hämärä ja muutenkin outo kuva niistä minun uusista lankalaatikostani. Niitä on yhteensä 6 kpl eli samanlainen rivi vielä näitten takana ja jokainen vetää 70 l. Laatikoissa on pienet pyörät, joka helpottaa siirtelemistä, mutta ne ovat kuitenkin niin pieniä, että laatikot ovat pinottavia. Ja tavoite siis on, että näihin, ja isoon puuarkkuun tulevat jatkussa mahtumaan kaikki langat. Ja myöhempi tavoite on se, että puuarkku vapautuu esim. kankaille tai askartelutarvikkeille, mutta sitä hetkeä joutuu odottelemaan vielä aika kauan :-). Langat on järjestelty tyyliin sukkalangat, isommat määrät, puuvillaisia kaksi laatikkoa, paksut- ja huovutuslangat ja sekalainen seurakunta.



Tällaisia ostoksia olen vielä tehnyt sitten viimeisen postauksen. Laukunkahvoja oli aivan pakko saada, vaikken oikein itse muita kuin reppuja käytä :-). Ehkä kuitenkin innostun tekemään itselleni jonkun kesäisen virkatun laukun ja muut päätyvät ehkä lahjoiksi. Neuloskangas oli alennuksessa ja siitä tulee mulle kesäpusero. Ja oli aivan pakko ottaa myös pikkukerä Regian uutuutta Bamboo-lankaa, vaika se maksoikin minun mittakaavassani maltaita (5,95/50g). Värikin oli syötävän ihana luonnonvalkoinen erilaisilla pinkeillä pirskahduksilla ja siitä tulee minulle lyhyet sneakersukat.



Kutomukset edistyvät kiireestä huolimatta kivaa vauhtia ja kohta pääsen taas esittelemään valmiita töitä. Toisen aiotun syntymäpäivälahjan kutomisestä pääsin pälkähästä, kun keksittiin lahjansaajalle taatusti mieluinen ostolahja. Se oli kyllä hyvä ratkaisu, kun henkilö on muutenkin vaikea eikä arvosta oikein mitään ostettua eikä senkään vertaa itsetehtyä kuin äärimmäisessä mielenhäiriössä ... joka kyllä on melkein kokoaikainen ilmiö, mutta kuitenkin lahjahetkellä aina poissa :-o! Joten pääsen oikein pian kutomaan minulle, minulle ja vielä kerran minulle!

Pari viimeistä päivää olen surffaillut neulojille normaalisti vähän oudommilla nettisivuilla eli autosellaisilla, koska tulen saamaaan muuton jälkeen elämäni ensimmäisen "kauppakassin". Hauskaa puuhaa, mutta kovin vaikeaa, koska olisi suotavaa, että hankinnan jälkeen jäisi rahaa ajoittaisiin lankaostoksiinkin, mutta toisaalta kulkuvälineen pitäisi olla riittävän luotettava, jotteivat kalliit lankaostokset jäisi jatkuvasti tien päälle. Mies varsinkin on välillä hermoraunion partaalla, kun allekirjoittanut muuttaa mieltään ja periaatteitaan tuuliviirin lailla. Mutta saahan sitä nyt toki muuttaa mieltään, kun ihastuu johonkin autoon! Viimeisin ihastus on tällainen hassutus, mutta kestosuosikki ja varmaankin järkivalinta olisi Audin pikkuinen A2 ja monta muutakin merkkiä ja mallia on vielä leikissä mukana, joten katsotaan nyt, miten mieli vielä muuttuu ennen lopullista ratkaisua. Aikaa kyllä vertailu ja etsiminen vie tosi paljon ja se kaikki on poissa kutomisesta ja bloggaamisesta, mutta kerkiää sitä sellaisia tehdä sitten talvellakin.

5 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Hei! Olisiko kenties mahdollisuutta saada tuollaisia kassin ripoja postissa??? Korvausta vastaan tietenkin.

Stricker kirjoitti...

lellu, laita postia strickmuhle@hotmail.de niin katellaan privana tarkemmin

uhoava gnu kirjoitti...

Ai kun ihania kassinkahvoja! Muutkin ostokset mukavia :) Minkä tuntuista se bambulanka on?

uhoava gnu kirjoitti...

Linkitin sinut juuri, käykö?

Stricker kirjoitti...

uhoava gnu: bambulanka on tosi kivan pehmeää, aika lailla samantyylistä kuin puuvillainen sukkalanka, mutta löysäkierteisempää. Kerron tarkemmin kutoessa, lanka pääsee varmaankin seuraavana uutena puikoille.
Ja toki saat linkittää. Minäkin olen aikonut linkitellä ja tehdä ehkä jopa itselleni napinkin, mutta sellaisia asioita kerkiän ajatellakin vasta joskus syksyllä muuton jälkeen.