perjantaina, joulukuuta 14, 2007

Hyskuun paljastuksia

Pahimmat "vakoojat" ovat lähteneet joulunviettoon lämpimämmille seuduille, joten uskallan näyttää ensimmäisiä hyskuun neulomuksia. Uusiakin on valmistunut jo aika monta, mutta en ole kerinnyt vielä päättelemään lankoja enkä kuvaamaan niitä, kun meinaa olla vähän kiirusta. Miten se aina tämä joulukuu menee kuin siivillä?

Ailit
Malli: Ullan Ailin lapaset
Lanka: 7 veljestä
Puikot: 3 ja 3,5
Minä heräsin vasta nyt tajuamaan, miten helppo tämä malli on, joten näitä tulee nyt sitten oikein urakalla. Puikoilla taitaa olla Ailit numero 5 eikä mulle ole vielä yhtään valmiina, joten enemmänkin pitää tehdä. Tosin nälkä kasvaa syödessä ja esim. täällä olevien mielettömän upeitten lapasten innoittamana tekisi mieli alkaa tehdä vaativampiakin malleja.


Ruskea Lohikäärmehuivi

Malli: Vilman loistava ohje

Lanka: Gedifran Seymor Double

Puikot: öö, aika isot, oliskohan 8

Kiva malli, mutta mun täytyy hieman vielä kehitellä noita lärpäkkeitä, ne kun meinaa kiemurrella. Ja solkisysteemi kaipaa myös puikon sijaan sopivampaa tikkua. Olen yrittäänyt etsiä syömäpuikkoja ja askarrella niistä sopivia tikkuja, mutta eihän niitä tietenkään silloin löydy, kun tarvitsisi. Näitäkin tulee vielä lisää.

Puikoilla ei ole vielä muuta kuin paketteihin menossa olevia juttuja, mutta kovasti tekisi jo mieli aloittaa jotain isompaa ihan minulle itselleni. Taidan kuitenkin tehdä vielä muutaman pienemmän jutun ja vasta sitten alkaa isompaa. Ja ihan varmasti teen ensin itselleni Ailit ja oman lohikäärmeen, minulle kun pakkaa käymään niin, että teen lahjaksi juttuja enkä jaksa enää tehdä samaa mallia itselleni ja harmittelen sitä puutetta.

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Minäkin innostuin aileista, yhdet juuri sain valmiiksi ja toiset vielä ajattelin tehdä jouluksi. Muutamat on tullut tehtyä jo aiemmin. Aina haluaisi kokeilla uusia väriyhdistelmiä!