keskiviikkona, kesäkuuta 13, 2007

Kenkäparaati

Käsityöpuolella ei ole vielä mitään valmista näytettävää, mutta shoppailutuloksia voisin vilauttaa. Meidän perhe on kenkäfriikki, tosin poika kyllä tykkää vain vilkkuvista Geox-sandaaleistaan, eikä ole kovin paljoa osallistunut kenkien hamstraamiseenkaan, vaikka tykkääkin kenkäkaupoista. Mies tarvitsee työnsä puolesta paljon erilaisia kenkiä ja minä hamstraan niitä ihan muuten vaan. Talouden kenkämäärä on lisääntynyt muutamassa päivässä 5 parilla ja kuvassa ovat mukana vielä pari viikkoa sitten ostamanikin popot.

Puolustukseksi täytyy kyllä heti kertoa, että minun balleriinoitani lukuunottamatta kaikki olivat kovassa alennuksessa, Adidakset Factory Outletistä ja Gaborit alennusmyynnistä ja varsinkin juoksukenkien tarve oli huutava. Gaboreitten välttämättömyydestä voidaan sitten keskustella, mutta kun ne olivat niin hyvinsopivia ja halpoja! Eikä minulla ollut ollenkaan juuri tuollaisia kenkiä :-). Mies osti itselleen kahdet juoksukengät ja minä itselleni yhdet, koska minulla on vielä toinen aika vähän juostu pari vaihtokengiksi. Kahta paria juoksukenkiä on kokeiltu yhteensä 3 kertaa ja tuloksena on kahdet rakot jaloissa :-). Onneksi kokemuksesta tiedämme, että asia korjaantuu pian ja kohta kengät ovat sopivia ja hoidoksi on keksitty loistava Compeed-sarja. Minä iloitsin suunnattomasti, kun sain kerrankin tummat juoksukengät, jotka eivät ole niin likaa kerääviä kuin perinteiset vaaleat, vaikka kyllä kaikenväriset joutuvat koville metsä- ja peltoteillä. Minä olen pysynyt jo kolmien juoksukenkien verran samalle mallille uskollisena ja valinta olikin erittäin helppoa, mutta miehellä meinasi oolla vaikeuksia sopivien kenkien etsimisessä. Onneksi löysimme päteväntuntuisen nuoren miehen opastamaan meitä valinnassa.

Käsityörekvisiittaakin on hankittu ebaysta yhden kirjan ja yhden lehden muodossa. Kirjan arvelin jo ostaessani olevan aika laiha, mutta ohjeet sukat kutomiseen pyöröpuikoilla ovat seelkeät ja muutama kaunis mallikin kirjassa on. Ja ostin kirjan vain siitä syystä, että se oli lehden kanssa samalla myyjällä ja sain sen halvalla. Simply Knitting oli taas mukavaa lukemista ja ohjeetkin kivoja.

Valmistumassa on taas vaihteeksi toppi ja sukkiakin on kohta esiteltävänä. Tänäänkin niihin saattaa tulla muutama rivi, kun mennään pojan kanssa leikkipuistoon. Koko viikon paras asia oli, kun tarhan loma loppui ja minulla on taas aamupäivät aikaa touhuta omiani rauhassa.

2 kommenttia:

AnneV kirjoitti...

Oooh, kenkiä! Mitäs kun joskus sanotaan että on vähän mopo karannut, niin onkos sulta sitten popo karannut? Hitsi. Pitäiskö seurata esimerkkiä?

Stricker kirjoitti...

Juu, täällä karkaa popo aina välillä, tosin tämänkertaiset sessiot oli kyllä pahemmasta päästä :-). Ja sähän ostat kenkäihnuuksia jatkuvasti eli ei sun tartte mitään kertatukkuostoksia tehdä :-).