perjantaina, huhtikuuta 22, 2005

Uusia harrastuksia

Pitkästä aikaa löytyy ainakin hetki aikaa kirjoitella. Meillä oli muutaman päivän vieraita ja heidän kanssaan tuli oltua niin paljon liikenteessä, etten kerinnyt edes tiskikonetta kunnolla täyttää ja purkaa! Ja illalla olin niin poikki, etten edes sohvalla seurustellessamme jaksanut ottaa kutimia esiin. Monta tuntia luppoaikaa ihan vaan harakoille :-). Kivaa kyllä oli, shoppailtiin oikein urakalla ja minä olin urhea, en edes katsonutkaan lankakauppoihin päin, tosin ei niitä kyllä tainnut edes matkan varrelle eksyä. Mutta en niitä etsinytkään, joka on minulle aivan outoa.

Valmiita töitä syntyi sitten loppuviikosta. Neulovalle Ystävälle salainen lahja ja UFO-kesätoppi. Ja aloitin uusista kesäsukkalangoista itselleni jo sukkia. Ja eilen aloitin sitten vielä miehelle vihdoinkin hänelle lupaamani hierontasukat samoista langoista, joista jo prototyyppikappale tuli valmiiksi joku aika sitten.

Yksi uusi harrastus on tuo lankojen keriminen kartiolta kerälle. Se on kyllä hauskaa puuhaa, vaikka vasta ihan vaan kokeilin sitä. Ajattelin sillä vähän miksailla olemassaolevia lankoja. Näin saa ohuista ja hitaasti kudottavista langoista yhdistelemällä ihan uutta piristystä.

Toinen uusi harrastus on askelmittarin kanssa käveleminen ja sen aloitin eilen. Totesin vieraitte aikaan, etten mahdu eneää kohta mihinkään vaatteisiini, ja että tilanteelle on vihdoinkin tehtäväkin jotain, eikä vaan suunniteltava dieettiä. Nyt sitten merkkaan kaiken syömäni ja lasken kaloreita kutraamalla ja eiköhän tulosta ala syntyä. Olen ennenkin jo tutustunut hänen treenaamiseensa ja dieettaamiseensa ja olen ehdottoman vakuuttunut, että se tulee toimimaan. Ja olen valitettavasti ennenkin jo joutunut laihduttamaan isompiakin määriä, joten tiedän, että pystyn siihen. Tällä kertaa pitäisi saada kymmenisen kiloa pois ja kiinteämpi kroppa. Nyt sitten vaan heipat kaikelle herkulliselle ja rasvaiselle ja puputtamaan iltaisin porkkanaa! Ja liikuntaa lisää ja paljon. Onneksi kutominen ei lihota, mutta liikkuminen tulee kyllä viemään aikaa langoilta :-).

Ei kommentteja: