perjantaina, elokuuta 11, 2006

Hui hui ja myllyttää

Pakko laittaa tämän päivän toinenkin postaus, kun huomasin, että mun blogi oli noussut Top100:een! Hurjaa ... ja uusia lukijoitakin on ilmestynyt kuin sieniä sateella. Kiitos kaikille lukijoille ja kommentoijille! Huomasin myös jo eilen, että tasaluku menee laskurissakin pian rikki, mutta en vielä yksinkertaisesti jaksa mietti arvontaa ja varsinkaan palkintoa siihen. Heti kun elämä vähän rauhoittuu muuton jäljiltä, pidän arvonnan ja yritän keksiä siihen oikein kivan palkinnon tai parikin.

En muistanut muuten ottaa siitä edellisen arvonnan palkinnosta kuvaa, kun se muuttorumban takia piti saada äkkiä postiin. Sukkalankojahan se tietenkin sisälsi, muistaakseni kaksi kerää ostettuja ja kaksi omavärjäämiä.

Sitten vielä kuva minun uusimmasta projektistani, josta tulette kuulemaan aika ajoin ja joka tulee kestämään toooooooosi kauan.



Strickmühle eli neule- tai lankamylly in action. Mulla on lähes jätesäkillinen lankoja, enimmäkseen yksittäiskeriä, jotka ovat suunnilleen samanpaksuisia ja joista suurin osa on paljon tai kokonaan muovia sisältäviä. Niistä olen suunnitellut jonkinlaista tilkkupeittoa. Nyt löysin eräältä toiselta foorumilta vinkin lankojen käyttöön: myllytän ensin nauhaa ja virkkaan siitä isolla koukulla peiton. Alkuperäinen oli tehty sukkalankojen jämistä ja oli tosi kaunis ja samalla idealla oli tehnyt joku muu kauniin maton. Minä myllytän ainakin näin aluksi kerän kerrallaan ja katson, minkälaisia raitoja siitä tulee. Värimaailman pohjana on anopin kirpputorilöytö vaalea lila ja kaveriksi siihen tule erilaisia harmaita, valkoista ja mustaa. Yritän myllyttää kerän päivässä, koska homma on rankkaa. Kulutettuihin lankoihin merkkaan kokonaiset kulutetut kerät virkkauksen jälkeen. Virkkausta pitäisi kokeilla tänään, mutta epäilen ettei koukku nro 10 riitä, vaan pitää hankkia isompi.

6 kommenttia:

Mari kirjoitti...

Mä haluun tollasen myllyn... Mistä niitä saa? Onko kallis?

Maija kirjoitti...

Samaa meinasin kysyä kuin Mari. Jään jännityksellä odottamaan lopputulosta!

Arteeni kirjoitti...

Minä aloitin vähän vastaavaa projektia muutama vuosi sitten... kaipasin TOSI paksua lankaa muttei sellaista vielä silloin ollut juuri tarjolla. Päätin sitten neuloa i-cordia ja neuloa sitten siitä i-cordista neuletakin, mutta arvaa jaksoinko koskaan neuloa tarpeeksi. Tuollainen mylly olisi kyllä kätevä!!

Stricker kirjoitti...

mari ja maija: minä olen omani ostanut ebaysta, kun halusin halvalla :-). Moni on tainnut ostaa www.bastelundhobbykiste.de -nettikaupasta. Ja siellä on 17.8 postikuluton päivä Saksan sisään, muihin maihin puoleen hintaan. Kyllä sitä muistakin kaupoista saa, suomenkielinen termi olisi varmaan se lanka- tai nauhamylly.

sia: mä kokeilin eilen jo virkkausta ja se yllättäen sujuu ok, mutta jälki on kyllä toooooosi paksua. Pitää tehdä muutama rivi eteenpäin, että näkee, on jälki kaunista vai yhdistänkö ne jotenkin muuten. Myllytys on kyllä kivaa!

Stricker kirjoitti...

ai niin ja siitä hinnasta vielä, vissiin noin 13-16 euron tienoilla, jos oikein muistan.

Anonyymi kirjoitti...

Mie tahdon kans tuommoisen. Näyttää kivalta, pitääköhän tässä lähteä Saksaan nyt?