sunnuntaina, elokuuta 27, 2006

Ei mulla oikein mitään asiaa ole...

... mutta ihan tässä ohimennen tahdoin vain kertoa, että MULLA ON IHAN IKIOMA KIRJOVA OMPELUKONE! Jippii, jihuu, hurraa, jee! Ai että on hieno ja kaunis ja ihana ja osaakin kaikkea ... no, kahvia ei keitä, mutta en mä sitä joisikaan :-). Tällainen pöydän kaunistus! Enimmäkseen olen lukenut ohjekirjaa, jossa on komeat 300 sivua, mutta eilen jo vähän testailin konetta. Koneen langoittamista voisi katsella vaikka puoli päivää ja koristeompeleet ovat aivan ihania ... pitäisi varmaan sanoa jopa ihquja, kun on pieniä tammenlehtiä tai sydämiä ompeleessa :-).

Nyt pitää saada vaan sitten kamala määrä kaikkea tilpehööriä, mitä kirjomiseen tarvitsee, ne ompelutarvikkeet minulla onkin jo aika lailla kasassa, ja sitten pääsee kunnolla pelittämään. Lankasetin olen jo katsonut ja sen hakee varmaankin mies loppuviikolla työmatkallaan ja muita juttuja tulee varmaankin ebaysta.

Kutomista en tietenkään jätä, koska iltaisin istun kuitenkin sohvalla katsomassa elokuvia. Muuten kyllä ajatuksen vie uusi ihana masiina! Uskokaa pois, se on tosi ihana :-)! Hinnasta ei sitten kannata puhuakkaan, mutta sain kyllä mielettömän halvalla, en ollut itsekkään uskoa korviani kun myyjä antoi tarjouksen :-). Mutta langan- (siis muun kuin kirjontasellaisen) ostolakko on päällä ainakin jouluun saakka! Ja pitempäänkin varmaan, koska varastot on saatava pienemmäksi niin, että ne mahtuu kunnolla käsityöhuoneeseen, johon tuli kerralla iso määrä tilaa vaativia tavaroita.

Nyt pitäis saada vaan pikkumies tarhaan ja aamupäivät vapaiksi, jotta pääsee kunnolla tutustumaan uuteen kaveriin :-). Ja siivooja olisi kyllä kiva juttu, että voisi keskittyä olennaiseen ...

13 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Lämpimät onnittelut uudesta perheenjäsenestä.
Laitahan kuvia mitä olet ommellut- ihan koekappaleetkin kirjomuksista kiinnostaa- ei kaiken tarvitse olla aina valmista.
MUISTA NISKAJUMPPA KONEEN ÄÄRESSÄ.
( olen ollut ammattiompelija)

Arteeni kirjoitti...

Aijaijai että mä oon kade sun uudelle pöydänkoristukselle - vaikka tuskin se pelkäksi koristeeksi jää ;-) Odotan innolla raportointia edistyksestä kirjonta ja ompelualalla!

Anonyymi kirjoitti...

Olen aina ajatellut, että vanhan, rakas peruskoneeni riittää mulle, mutta kun blogeissa niin moni on hommannut uuden koneen herkuilla, alkaa pää kääntyä täälläkin...

Anonyymi kirjoitti...

Muistan vielä tuon tunteen, kun itse ekan kirjovan ostin. Ei siinä vähään aikaan mitään muuta olis ehtinytkään... Siihen kyllä jäi koukkuun:)

-miu- kirjoitti...

Vau, haaveissa uusi ompelukone mullakin, tuollainen ois kyllä aika makee kapine...

derea kirjoitti...

Onnee :) Mullakin on uus koriste, ja on käytössäkin jo. Ohjekirja oli iltalukemisena :)

Mari kirjoitti...

Tuo on hieno, ihana, aivan upea! Kertoisitko hintaluokkaa tms, vaikka maililla? Luulin että vanha ompelukoneeni riittäisi, mutta tuo on kyllä upea! Iiih! Onnittelut!

Anonyymi kirjoitti...

Onnea hankinnasta! Se perehtyminen uuteen ihanuuteen on kyllä ki-vaa!

t. Pfaff Creativen omistaja

Anonyymi kirjoitti...

Hieno kone. Onnea! Upea tunne on alkaa puuhastelemaan koneen parissa. Mun koneeni on jo 7v. vanha. Koneet ovat kehittyneet jo tässä ajassa hurjasti.

Stricker kirjoitti...

Kiitoksia kaikille onnitteluista ja kommenteista! Kone on todellakin ihana ja näin kirjovien koneitten suhteen aloittelijalle tosi hyvä, kun se opettaa samalla haluttaessa.
Hintaluokka on kova, onhan kone Brotherin koneista kallein, poislukien monilankaiset, listahinta 5,5 tonnin luokkaa, mutta sen saa kyllä paljon halvemmalla, kun jaksaa vertailla ja tingata :-).

Helmis kirjoitti...

Oips, onneks olkoon!

Tuo edellisen postauksen toppi on muuten tosi kiva, en vaan saanut aikaiseksi kommentoida aikaisemmin :).

Soile kirjoitti...

Minä olen niiiin kateellinen, että sulaudun kohta nurmikon väriin...

TuuliS kirjoitti...

Vai ei tärkeää? Uusi perheenjäsen! Näytä sitten ahkerasti mitä olet saanut aikaan.
Tuo toppi on muuten hieno ja värit kivat.
Ja luumuja olan alkanut maistella, ensimmäiset ovat kypsyneet ja hyviä ovat jälleen kerran.