torstaina, lokakuuta 20, 2005

Seiskaa

Ensimmäinen lankalähetys saapui Suomesta ja sisältönä äidin vanhat 7 veljestä -kerät ja pari epämääräistä möykkylankakerää. Hän ei aio enää kutoa isommalti, joten ilmoittauduin vapaaehtoiseksi ottamaan vastaan nuo aarteet. Nyt minulla taitaakin olla jo sen verran Seiskaa, että saan niistä jonkinlaisen arkineuleen itselleni. Sain myös muutaman pyöröpuikon, joita minulla itselläni ei ollut.

 


Roguen ongelma selvisi Neulonta-listan ystävällisellä avustuksella. Olin lukenut jopa kaksi merkkiä täysin väärin, joten ei ollut ihmekkään, ettei kuvioista tullut oikea. Joskus aivot vaan päättävät lukea merkit ihan miten itse tahtovat, eivätkä tahdo millään taipua oikeaan tulkintaan :-). Olen todella iloinen, että saan jatkaa takin kutomista.

Mies muuten tilasi minulta neulotun kravatin! Ja pyyntö alkoi sanoilla: "Minä tiedän, ettei minun pitäisi pyytää tätä, mutta ... " :-). Ensimmäistä versiota kudoin puolisen metriä ja totesin, että ei hyvä, purin kaiken ja aloitin uuden ja siitä näyttää tulevan hyvä ja erittäin kriittinen ja tarkka mieskin on tyytyväinen.

Nyt mennään sitten ihan kutomisesta toiseen asiaan. Imetysviikko on muuten mielestäni hieno asia ja imetyksen tukeminen ja puolestapuhuminen minulle tärkeää. Omaa poikaani imetin reilut 1,5 vuotta ja se oli mukavaa aikaa. Ei se aina ihan helppoa ollut, mutta etukäteen ja imetyksen aikana tehty runsas nettitiedon etsiminen aiheesta auttoi vaikeissa tilanteissa. Ja olen täysin vakuuttunut, että hänen allergioittensa nopea häviäminen ja tosi terveenä oleminen on osittain pitkän imetyksen piikkiin kuuluvaa. Posted by Picasa

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

sä oot aivopesy sen miähen ;D

Stricker kirjoitti...

No niin on tainnut käydä :-). No ei vaan, mies käyttää päivittäin kravatteja töissä ja hänen varastonsa onkin jo aika mahtava. Noita neulottuja hän aikoo käytää talvisten paksumpien paitojen kanssa ja siihen tarkoitukseen ne sopivatkin loistavasti.