tiistaina, helmikuuta 28, 2006

Yhdistelmä Aino ja Kepler

Juska kysyi kommenteissa, miten ihmeessä sain kasattua Keplerini Ainolla. Mä olin laiska, niinkuin aina olen, ja tein kaikki osat pyörönä eli yhdisteltävää jäi vain hihat vartaloon. Mä suunnittelin tehdä ensin ekaa kertaa yhdistelyt oikeaoppisesti suomenkielisessä Stitch´n Bitchissä olevilla ohjeilla eli vuoropistoilla ja silmukoitten jäljentämisellä, mutta koska totesin, että malli vaatii hihoilta paljon venytystä ja tuunailua, jotta ne istuvat hyvin, päätin tehdä vanhalla tavalla. Hmm, mikäköhän se on nimeltään ... onneksi on Käspaikka! Se on luotospistosauma ja kuva löytyy täältä . Mä teen normaalisti saumat aika tiukalla pistolla, mutta jätin ne tällä kertaa vähän löysemmäksi istuvuuden takia.

Mulla ei tainnut lanka katketa kuin kerran ja siinäkin oli pieni mies vähän avustamassa :-0. Ja mun Aino on kakkoslaatua tehtaanmyymälästä ja siinä oli kyllä tosi paljon epätasaisuuksia paksuudessa, mutta ihme kyllä jopa saumoissakin yhdistely onnistui aika hyvin. Mutta niinkuin sanoin, jätin sauman tarkoituksella vähän löysemmäksi kuin normaalisti, joten langan katkeamisen vaara oli pienempi.

Mä blokkasin osat ennen yhdistämistä ja oli pakkokin, koska mallista tuli aika istuva niinkuin halusinkin. Ja en kyllä olisi saanut ilman blokkaamista hihoja istumaan millään, sen verran vieras ja uusi malli oli mulle. Pyöröillä tehtyä ei ollut kyllä ihan helppoa blokata, mutta väkivallalla se onnistui. Suosittelisin siis blokkausta ehdottomasti ja sitten ennen yhdistämistä ainakin jonkin verran kiinnittämään osia nuppineuloilla, jotta näkee, miten osat istuvat. Hihat eivät todellakaan olleet maailman helpoimmat, mutta jäljestä tuli hyvä.

Mä yritän saada Kepleristä kuvan tänään blogiin, mutta en lupaa ihan varmaksi, kun sää on taas aika harmaa. Ja päällä en saa ainakaan kuvaa, mutta onhan minulla tuo mallinukke.

Ei kommentteja: